روکش های دندانی و تاثیر آن ها بر دندان و سلامتی

با توجه به رشد قابل توجه اصلاحات دندان با روکش ها و پوشش های مختلف، هر آنچه باید در این رابطه بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

روکش های دندانی و تاثیر آن ها بر دندان و سلامتی

با توجه به رشد قابل توجه اصلاحات دندان با روکش ها و پوشش های مختلف، هر آنچه باید در این رابطه بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انتظار ما از ونیر های دندانی باید چقدر باشد؟ چه کاری از دست ونیر ها برمی آید؟

روکش  دندان از جنس پرسلن یا رزین ساخته شده اند و به شما این امکان را می دهند که همانطور که از نام آنها مشخص است، یک لبخند براق روی دندان های جلویی خود داشته باشید. این پوسته های سفارشی می توانند تفاوت زیادی در ظاهر شما ایجاد کنند، اما ممکن است پاسخ مناسبی برای شما نباشند.

روکش ها می توانند چه انتظاراتی را برآورده کنند؟

از آنجا که روکش ها مخصوص شما طراحی شده اند، روکش ها بلافاصله ظاهر شما را با پوشاندن دندان های نامرتب، خرد شده و شکاف ها بهبود می بخشد. شما همچنین می توانید بدون ناراحتی غذا بخورید و بنوشید در حالی که مجموعه جلویی خود را از سفیدهای مرواریدی صیقلی چشمک می زنید.

روش نصب و چسباندن روکش ها نیز بسیار آسان و بدون درد است. در واقع می توان روکش های رزینی را در یک بازدید انجام داد. در حالی که تولید روکش های چینی بیشتر طول می کشد، اما دوام بیشتری نسبت به رزین دارد و برخی از آنها می توانند تا 30 سال بدون نیاز به تعویض دوام داشته باشند. اگر از آنها به درستی مراقبت کنید، به زیبایی نصب شده خواهند ماند.


روکش ها نیز محدودیت هایی دارند

  • روکش ها راه حل مناسبی برای همه معضلات دندانپزشکی نیستند. در اینجا مواردی وجود دارد که آنها نمی توانند انجام دهند: 
  • جلوگیری از پوسیدگی دندان. اگر از مراقبت های خوب دندانپزشکی خودداری کنید، ممکن است نیاز به کانال ریشه یا درمان دیگری برای دندانهای زیر روکش داشته باشید.
  • دندانهای کج و نامرتب را اصلاح کنید. کسانی که به احتمال زیاد نیاز به ارتودنسی دارند تا درمان شوند.
  • کسانی را که دندان هایشان را به هم فشار می دهند یا می فشارند، در خود جای دهید. این شامل افرادی است که اغلب یخ می جوند. این شیوه ها می توانند روکش ها را به راحتی خرد یا خرد کنند.

علاوه بر این، روکش ها ممکن است تنها دندانپزشکی زیبایی مورد نیاز برای رسیدن به آن لبخند کامل نباشند. گزینه های دیگری مانند پرکردگی نیز ممکن است همراه با آن انجام شود. همانطور که می دانید، متغیرهای زیادی برای بررسی روکش ها وجود دارد. اجازه ندهید آنها بر شما غلبه کنند.


مقالات مفید:

کاربرد انواع روکش های دندانی

تفاوت روکش پرسلن لمینت در مقابل کامپوزیت ونیر

تفاوت روکش دندان و ونیر های دندانی مانند لمینت و کامپوزیت